علیرضا رستگار

نمایش یک ویژگی یا Attributes در ووکامرس مخصوص نقش مدیر سایت

در یکی از پروژه های طراحی که داشتم یک درخواست از طرف کارفرما شد که میخواست بعضی محصولات رو بر اساس یک ویژگی ببینه خب یکم که بررسی کردم دیدم میتونم از همون بخش ویژگی ووکامرس استفاده کنم اما مشکلی که وجود داشت این بود که نمیخواست در قسمت ویژگی های محصول نمایش داده بشه.

من هم یک کد نوشتیم که اون ویژگی رو برای همه به جز مدیر سایت مخفی کنیم، خیلی کار تمیزی در اومد گفتم برای شما به اشتراک بزارم احتمال داره به کارتون بیاد کافیه کد زیر رو داخل فایل functions.php قالبتون قرار بدید. فقط به جای “pa_brand” نام taxonomy یا همان نام طبقه‌بندی ویژگی یا Attributes مورد نظر خودتون رو قرار بدید.

/**
* Hide specific attributes from the Additional Information tab on single
* WooCommerce product pages.
*
* @param WC_Product_Attribute[] $attributes Array of WC_Product_Attribute objects keyed with attribute slugs.
* @param WC_Product $product
*
* @return WC_Product_Attribute[]
*/
function mycode_hide_attributes_from_additional_info_tabs( $attributes, $product ) {
if( current_user_can( 'administrator' ) ) {
return $attributes;
}
/**
* Array of attributes to hide from the Additional Information
* tab on single WooCommerce product pages.
*/
$hidden_attributes = [
'pa_brand',
];
foreach ( $hidden_attributes as $hidden_attribute ) {
if ( ! isset( $attributes[ $hidden_attribute ] ) ) {
continue;
}
$attribute = $attributes[ $hidden_attribute ];
$attribute->set_visible( false );
}
return $attributes;
}
add_filter( 'woocommerce_product_get_attributes', 'mycode_hide_attributes_from_additional_info_tabs', 20, 2 );

 

اگر نمی‌دانید این نام طبقه‌بندی یا taxonomy را از کجا پیدا کنید کافی است از مسیر محصولات  ویژگی‌ها  روی پیکربندی شرایط و ضوابط ویژگی مورد نظر کلید کنید در آدرس بار مرورگر چنین متنی خواهید دید

wp-admin/edit-tags.php?taxonomy=pa_brand&post_type=product

 

اگر هم اطلاعاتی در مورد ویژگی‌ها ندارید ادامه مطلب میتونه به شما کمک کنه

 

ویژگی ها در ووکامرس

ویژگی یا Attributes، امکانات و خصوصیات اختصاصی یک محصول است که به همراه محصول روی سایت فروشگاهی منتشر می‌شود و به مشتریان کمک می‌کند که با داشتن اطلاعات کافی و دقیق از محصول خرید خوبی را انجام دهند. افزودن ویژگی محصولات، از مهمترین مواردی است که باید برای هر کالایی در نظر گرفته شود و ووکامرس این امکان را در اختیار ما قرار می‌دهد.

 

افزودن ویژگی محصول در ووکامرس

برای افزودن ویژگی محصول در ووکامرس از پیشخوان وردپرس  منو محصولات ویژگی‌ها را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود گزینه‌های زیر به نمایش در می‌آیند.

  • نام: نام ویژگی را را وارد نمایید، به عنوان مثال می‌توانید رنگ، جنس و … را وارد کنید.
  • نامک: نامک ویژگی را در این قسمت وارد کنید، این نامک بهتر است به زبان انگلیسی و مرتبط با محصول باشد.
  • بایگانی را فعال کنید: با فعال کردن گزینه “بایگانی را فعال کنید” تمامی محصولاتی که ویژگی موردنظر برای آن‌ها تعریف شده است برای مشتری نمایش داده می‌شوند.
  • مرتب‌سازی پیش‌فرض: این بخش شامل گزینه‌های نام، نام (شمارشی) و شناسه دوره می‌باشد، می‌توانید گزینه “نام” را انتخاب کنید.

بعد از تکمیل کردن تمامی فیلدها بر روی دکمه “افزودن ویژگی” کلیک کنید. به همین ترتیب می‌توانید سایر ویژگی‌ها را نیز اضافه کنید. هر ویژگی می‌تواند زیرمجموعه داشته باشد، به عنوان مثال زیرمجموعه ویژگی رنگ، انواع رنگ‌ها شامل آبی، قرمز و … می‌باشد. برای اضافه کردن زیر مجموعه به هر ویژگی، طبق تصویر زیر روی گزینه “پیکربندی شرایط و ضوابط ” کلیک کنید و در صفحه نمایش داده شده اطلاعات مورد نظر را وارد نمایید.

 

اضافه کردن ویژگی به صفحه محصولات

پس از انجام مراحل فوق نوبت به اضافه کردن ویژگی به صفحه محصول می‌رسد. برای این کار محصول مورد نظر را در حالت ویرایش قرار دهید و وارد بخش اطلاعات محصول شوید، زبانه “ویژگی” را انتخاب کنید. از کادر کشویی سفارشی‌سازی ویژگی‌های محصول، ویژگی که قصد اضافه کردن به محصول دارید را انتخاب کنید و روی دکمه “افزودن” کلیک کنید.

در مرحله بعد مقدارهای هر ویژگی را انتخاب کنید و سپس گزینه “نمایش در برگه” را تیک بزنید تا ویژگی‌­هایی که به محصول اضافه کردید، در صفحه محصول نمایش داده شوند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *